Oferta usług serwisowych

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą usług serwisowych świadczonych przy współpracy z wieloma warsztatami w Szczecinie i Poznaniu. Prowadzimy serwis automatycznych skrzyń biegów wszystkich marek samochodów, w tym nawet 10-stopniowych automatów i rodzajów takich jak: Tiptronic, Multitronic (bezstopniowa) czy DSG.

W celu skorzystania z naszych usług serwisowych zapraszamy do kontaktu telefonicznego, drogą mailową lub poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie głównej. Na wszystkie nadesłane wiadomości staramy się odpowiadać jak najszybciej.

Oferujemy:

  • naprawę ASB – posiadamy wiedzę, doświadczenie i nowoczesne zaplecze warsztatowe dające nam uprawnienia do przeprowadzania napraw wymagających nawet demontażu skrzyni biegów,
  • diagnostykę – wykonujemy zarówno testy zmiany biegów, próby prędkości obrotowych wału karbowanego, jak i pomiar ciśnienia oleju i temperatury płynu chłodzącego przy pomocy technologii komputerowej,
  • wymianę oleju – przeprowadzamy wymianę płynu ATF zarówno metodą statyczną, jak i dynamiczną, w przypadku drugiej metody istnieje też możliwość płukania skrzyni biegów zarówno przy użyciu detergentu, jak i bez,
  • wymianę ASB – posiadamy wiele zregenerowanych skrzyń i części do ASB na wymianę.

 

Biegi w automacie ślizgają się podczas przyspieszania? A może wsteczny przestał działać? Oddaj auto do naszego serwisu, a poradzimy sobie z tą usterką. Specjalizujemy się w naprawie automatycznych skrzyń biegów (ASB). Usługi świadczymy na terenie Szczecina i Poznania przy współpracy z wieloma warsztatami. Koszty usługi uzależnione są od rodzaju awarii.

Naprawiamy m.in automatyczne:

  • hydrauliczne skrzynie biegów,
  • skrzynie hydrauliczno-elektryczne,
  • sekwencyjne skrzynie biegów, nazywane też skrzyniami półautomatycznymi,
  • dwusprzęgłowe skrzynie biegów (DSG),
  • bezstopniowe skrzynie biegów (CVT),
  • klasyczne skrzynie biegów.

Kiedy automatyczna skrzynia biegów wymaga regeneracji?
Długoletnie doświadczenie w regeneracji automatycznych skrzyń biegów pokazało nam, że Klienci zwlekają często z oddaniem auta do serwisu do ostatniego momentu. Przekłada się to niestety na większe koszty naprawy. Z tego względu warto nauczyć się rozpoznawać pierwsze symptomy usterki. Jednym z nich może być zapach spalenizny wydzielający się na skutek przegrzania oleju przekładniowego z powodu jego słabej jakości lub zbyt niskiego poziomu. Czujność powinniśmy też wzmóc w sytuacji, gdy auto nie przyspiesza, mimo zwiększania obrotów przez silnik. Może być to sygnał ślizgania się kół zębatych przekładni, któremu dodatkowo towarzyszy charakterystyczny dźwięk. Napraw skrzyń automatycznych dokonujemy też często z powodu wycieku oleju. Na ten typ usterki należy zareagować natychmiast, zanim doprowadzi on do nieodwracalnych zmian w przekładni. Niepokojącym sygnałem dla kierowcy powinny być również wstrząsy odczuwane podczas jazdy, brak płynności przy zmianie biegów oraz świecące się kontrolki na desce rozdzielczej.

Pierwszą wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów warto przeprowadzić po przebiegu średnio 60-100 000 km, natomiast kolejne zalecane są już nawet po 30-40 000 km. Mitem jest, że oleje fabryczne wystarczą na cały okres żywotności samochodu. Przykładowo w klasycznych ASB olej nie tylko się zużywa, ale i brudzi, co zaważa często na trwałości przekładni i jakości jej pracy.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług, które świadczymy na terenie Szczecina i Poznania przy współpracy z wieloma warsztatami. Ocenimy stan oleju oraz przeprowadzimy szybką i bezpieczną wymianę płynu ATF. W razie dodatkowych pytań dotyczących oferty zapraszamy do kontaktu telefonicznego, mailowego lub poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie głównej.

 

Dynamiczna a statyczna wymiana oleju w ASB

Oferujemy dynamiczną lub statyczną wymianę oleju w ASB. Bardziej znana i mniej skomplikowana jest druga metoda, ponieważ polega na spuszczeniu starego oleju i uzupełnienie go nowym poprzez otwór spustowy z układu. Należy jednak pamiętać, że odkręcenie korka nigdy nie spowoduje spuszczenia oleju w całości. Część płynu ATF może się odłożyć np. w sprzęgłach, hamulcach ASB, chłodniczy, pompie czy przekładni hydrokinetycznej. Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów przeprowadzana jest przy pomocy urządzeń podpinanych do układu chłodzenia ASB. Specjalistyczny sprzęt oddziela stary płyn ATF i uzupełnia go o nowy w takiej samej ilości. Metoda ta wyklucza ryzyko zapowietrzenia się pompy oleju. Dynamiczna wymiana płynu ATF w automacie może obejmować też płukanie skrzyni biegów – zarówno z detergentem, jak i bez – co pozwala na usunięcie szkodliwych zanieczyszczeń i odfiltrowanie starego oleju.

Czujesz szarpanie lub zapach spalenizny podczas jazdy? Mogą to być pierwsze objawy usterki automatu. Nie zwlekaj – oddaj auto do naszego serwisu, zanim dojdzie do poważniejszej awarii. Usługi świadczymy na terenie Warszawy i Poznania przy współpracy z wieloma warsztatami. Specjalizujemy się w diagnostyce automatycznych skrzyń biegów, w tym m.in. przekładni klasycznych, CTV, DSG, Tiptronic, Multitronic. Nasz serwis wyposażony jest w stacje z kanałami i podnośnikami, dzięki którym możemy dokładnie sprawdzić szczelność obudowy ASB od spodu samochodu. Zatrudniamy fachowców posiadających specjalistyczną wiedzę na temat tzw. automatów, składających się z kilkuset części w torze przenoszenia momentu i kilkuset elementów w układzie sterowania. Ponadto nasz zespół posługuje się systemem komputerowej diagnostyki ASB, czyli urządzeniami pozwalającymi m.in. na pomiar ciśnienia ATF i temperatury płynu chłodzącego czy też odczytanie i usunięcie kodów błędów. Ocenę stanu automatycznej skrzyni biegów rozpoczynamy od wstępnego wywiadu z Klientem na temat nieprawidłowości w funkcjonowaniu ASB. Następnym krokiem jest podjęcie obserwacji i przeprowadzenie jazdy próbnej zarówno na drodze, jak i na hamowni podwoziowej.

 

Diagnostyka ASB obejmuje m.in.:

  • wzrokową kontrolę szczelności przekładni,
  • testy zmiany biegów,
  • próby gaśnięcia silnika,
  • testy prędkości obrotowej wału korbowego na biegu jałowym,
  • pomiar prędkości obrotowych uzyskiwanych przez silnik przy pełnym otwarciu przepustnicy.

 

Jeżeli usterka ukryta jest głębiej i nie można zdiagnozować rodzaju awarii, należy dokonać demontażu skrzyni biegów. W przypadku ASB sterowanych elektronicznie, które są wyposażone w czujniki ciśnienia i temperatury oleju czy obrotów turbiny, konieczne jest użycie specjalistycznego interfejsu diagnostycznego.

Zaufali nam